Özet:
Teknolojinin hızlı ilerleyişi, her gün yeni bir ürünün piyasaya sunulması, seçeneklerimizi gittikçe çoğalması bizleri, istediklerimize ulaşabilmemizi için daha çok çalışmaya itmektedir. Bu yoğun çalışmanın sonunda kendimize verebileceğimiz ödül verimli ve eğlenceli bir boş zaman aktivitesi olmalıdır. Günümüzde bu vakti değerlendirme yolumuz, belki alışkanlıktan, belki de ekonomik kaygılardan, yine teknoloji aracılığı ile bize sağlanan olanaklar üzerinden geçekleşmektedir. Bu araştırma, boş vakti değerlendirmenin belki unutulmuş bir aracı olan gösteri sanatlarını tekrar gündeme getirmeyi amaçlamış, ve yine bu dalın eski dönemlerden beri varlığını sürdüren tiyatro dalını incelemeye çalışmış, yaşanılan ilgi kaybının sebeplerini ortaya koyarak, çözüm sunmaya çalışmıştır. Tez beş ana başlıktan oluşmaktadır. Uygulama kısmında İstanbul'daki tiyatroların işletme ve pazarlama stratejileri incelenmiştir. Çalışmanın amacına uygun olarak bu stratejilerin incelenmesi sırasında anket kullanılmıştır. Bu çalışma için kullanılacak veriler, İstanbul'daki biri ödenekli, diğeri özel bir tiyatro olan iki tiyatronun seyircilerine uygulanan 63 soruluk anket sonucunda elde edilmiş olup, ayrıca bu tiyatro kurumlarının yöneticileri ile yapılan mülakatlar da araştırmaya destek vermek amacı ile kullanılmıştır. Araştırma sonuçları değişkenlerin tipine göre, Spss 16 programı kullanılarak ve frekans dağılımları, Anova analizleri kullanılmak suretiyle test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, ankete katılan seyircilerin çoğunluğu tiyatro kurumlarının pazarlama stratejilerinde aksama olduğunu düşünmektedirler.Araştırma sonuçlarına göre bilet fiyatları ve tanıtım faaliyetlerinin, bir tiyatro gösterisi izlemeye karar vermede etken olduğu bulunmuştur. Ayrıca, bir etkinliğe katılma kararını almanın, demografik faktörlere bağlı olarak değişmediği görülmüştür.