YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Perakendecilik sektöründe eğitim programlarının müşteri memnuniyeti üzerindeki rolü ve bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Tuğrul Savaş
dc.contributor.author İdemen, Kamil
dc.date.accessioned 2018-07-24T07:13:10Z
dc.date.available 2018-07-24T07:13:10Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/7176
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009
dc.description.abstract Bu tez çalışmasında, perakende sektöründe İnsan Kaynakları fonksiyonlarından Eğitim ve Geliştirme fonksiyonu incelenmiş, sektörde başarı için önem arz eden Müşteri Memnuniyeti konusu detaylı bir şekilde ele alınıp bu iki konu arasındaki ilişki açıklanmıştır. Rekabetin ve değişimin hızla gerçekleştiği perakende sektöründe sektör ve ürün bilgisi ile donanmış, görev ve sorumluluklarının bilincinde olan, ne yapması ve nasıl yapması gerektiğini bilen, müşteri odaklı düşünen ve davranan eğitilmiş insan kaynağına sahip firmalar rakiplerine üstünlük sağlayacaktır. Bunu da sağlayacak olan, entelektüel sermaye olarak adlandırılan insan kaynağıdır. Perakende sektöründe insan kaynakları eğitim ve geliştirme programları sadece bir program olarak değil, bir süreç olarak ele alınmalıdır. Bu süreçte, eğitim ve geliştirmeyi etkileyen faktörleri, eğitimden beklenen faydaları, eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesini, bu süreçte kullanılan eğitim yöntemlerini ve tekniklerini, ayrıca eğitimden sonra da performansı sürdürme konularını bir bütün olarak düşünmek önemlidir.Perakende sektöründe müşteri memnuniyeti, ürün performansı yanında, müşterilerle sürekli ve etkili olan iletişimin daha ileriye götürülmesi, müşteri davranışlarının doğru anlaşılması, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına tam cevap verilebilmesi, müşteri odaklı yönetimin anlaşılması, kalite standartlarının oluşturulması ve hizmet kalitesinin anlaşılmasından oluşmaktadır.
dc.subject Perakende sektörü
dc.subject Eğitim programları
dc.subject Müşteri memnuniyeti
dc.title Perakendecilik sektöründe eğitim programlarının müşteri memnuniyeti üzerindeki rolü ve bir uygulama
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster