dc.description.abstract |
Ürün geliştirme çalışmaları, yenilikçi işletmelerin faaliyetleri içinde önemli bir yer tutmaktadırlar. Rekabetin dayandığı temeller günümüzde yaratıcılık, yenilik ve farklılık olurken, bunun yolu da önemli ölçüde ürün geliştirmekten geçmektedir. Bu durumun farkına varan işletmeler gün geçtikçe bu faaliyetlerine daha çok önem verip, mevcut müşterileri ve pazarları için olduğu kadar, yeni müşteriler ve pazarlar için ürün geliştirmektedirler. Ürün geliştirme faaliyetleri sadece işletmeler için değil, aynı zamanda ülke ekonomisinin ihtiyaç duyduğu yenilik ve girişimcilik kavramlarını geliştirir ve büyümeye pozitif katkı yapar, nitelikli insan kaynaklarının yetişmesine, ülkeninin dinamizm kazanmasına ve rekabet potansiyelinin artmasına olanak sağlar. Bu çalışmanın da amacı, küreselleşmenin etkisiyle, ülkeler ve işletmeler açısından kaybolan sınırların doğurabileceği olası olumsuzlukların önüne geçmekte önemli rol oynayacak olan ürün geliştirme faaliyetlerinin önemini ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında PVC sektöründe faaliyet gösteren altı işletmenin ürün geliştirme faaliyetleri incelenmiş, bu faaliyetlerin işletmelerin pazarlama stratejileri içindeki yeri ve önemi araştırılmıştır. Çalışmada içerik analizi yapılarak işletmelerin uyguladıkları pazarlama stratejileri içinde ürün geliştirmenin yeri ve önemi araştırılıp, bu stratejilerin ne şekilde uygulamaya geçirildiği araştırılmış ve açıklanmıştır. Bu sayede işletmelerin pazarlama stratejileri ile ürün geliştime süreçleri arasındaki ilişki ortaya konulmak amaçlanmıştır. |
|