Özet:
Reklâm, müşterinin ilgisini çekmek ve gereksinim duyduğu mallar arasında seçim yapmasını etkilemek bakımından üzerinde durulması gereken, en önemli etkenlerden biridir. Televizyon reklâmcılığında müziğin kullanımı çok yaygın olup, önemi ise son derece büyüktür. Yirminci yüzyılda kitle iletişim araçlarındaki önemli gelişmeler, reklâmların geniş kitlelere ulaşabilmesine yol açmıştır. Televizyon programlarını bir süre izleyecek olursak, tahminimizden de çok sayıda reklâm ile karşılaşırız. Bu da bize, televizyon yayıncılığında reklâmların ne kadar büyük bir yer tuttuğunu göstermektedir. Yayınlanan bu reklâmların büyük bir kısmını ise, müzikli reklâmlar oluşturmaktadır. Televizyon reklâmcılığında müziğin yaygın olarak kullanımı, tv reklâmında kullanılan müziğin önemini arttırmıştır.Bu araştırmada da reklâmlarda kullanılan müziğin marka kişiliği oluşumuna etkisini incelenmiştir. Birinci bölümde reklâm ve reklam müziği kavramları ele alınmıştır. Reklam ve hedef kitle ilişkisi, reklam ve müzik ilişkisi, reklam müziği türleri, reklamda müziğin önemi ve reklam-marka kişiliği ilişkisi ele alınmıştır. İkinci bölümde ise, marka kişiliği kavramı ve bu bağlamda marka kişiliğinin önemi, temel unsurlarından bahsedilmiştir. Araştırma bölümünde deney metodu kullanılmış ve reklâm müziğinin marka kişiliği üzerindeki etkisi, reklâm filmi de kullanılarak ortaya çıkarılmak istenmiştir.