Özet:
Bu araştırmada Türkiye de ki Otomotiv Sektörünün, sektörel Analizi yapılmış ve Talep Tahmin Analizleri için veritabanı oluşturulmuştur. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Çalışma içerisinde kullanılan sektörel analiz verileri için ulusal (TÜİK) kaynaklardan faydalanılırken talep tahmin analizleri için oluşturulan veri tabanı için uluslararası kaynaklardan faydalanılmıştır. Bu araştırmada talep üzerinde etkili olduğu düşünülen ve gözlenen makroekonomik değişkenler model de girdi olarak kullanılmıştır. Model de tüm değişkenlerin kendi aralarında ilişkilerine yönelik analizler yapılarak geleceğe yönelik tahminler yapılmaktadır.Elde edilen sonuçlara bakıldığında, Otomobil talebinde en yüksek verilerin vergileri düşük olan araçlara ait olduğu, Türkiye Avrupa Birliği ülkeleri arasında binek araç talebi açısından ilk on da yer aldığı, piyasada 55 otomobil markası bulunduğu, otomobil talebi ile güven endeksi arasında anlamlı bir ilişki görülmüş, herhangi bir otokorelasyon ve trend gözlenmediğinden, mevsimselliğin etkisini ortadan kaldıran sin ve cos dönüşümleri , zaman değişkeni ile birlikte adımsal regresyona analizi modelleri hem hafif ticari hem de binek otomobil satışlarını, reel faiz, gsyih, enflasyon, güven endeksi bağımsız değişkenlerinden hangisinin etkilediği doğal logaritma açısından sadece güven endeksi anlamlı çıkmıştır.Talep tahmin analizlerinde kesin ve doğru öngörülerde bulunmanın oldukça zor olduğu açıktır. Özellikle otomotiv sektörü gibi iç ve dış dinamikler tarafından tetiklenen sektörler için doğru sonuçlar elde etmek çok kompleks bir mekanizma gerektirmektedir. Fakat konu üzerinde yapılacak çalışmalarda, suni endeksler kullanılarak ekonometrik deneysel modeller üzerinde çalışmalar yapılması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Otomotiv Sektörü, Talep Tahmin Analizi