dc.description.abstract |
Rekabetin giderek zorlaştığı değişimin hızla devam ettiği küresel veya yerelpazarlarda, organizasyonların bir dinamizm içerisinde hayatlarını devamettirebilmeleri insan faktörüne, insanın organizasyona olan katkısına ve bu katkınındeğerlendirilmesine bağlıdır. Çalışandan nasıl daha etkin yararlanılabilir sorusugünümüz gelişmiş örgütlerinin temel sorunudur. Buradaki husus gelişimdir vedoğaldır ki gelişim ölçümle değerlendirilir. Önceleri kullanılmakta olan tek amirdendeğerlendirme metotları bu ölçümleri sağlamakta subjektif ve yetersiz kalmaktaydı.Bu nedenledir ki araştırmacıların değerlendirdiği ve günümüzde kabul görmüş sonmetotlardan biri 360 derece performans değerlendirme sistemidir veya bu sisteminbaşka bir uygulamaya olan kati desteğidir.Kalifiye çalışanı örgüte çekebilmek veya örgütte tutabilmek sadece performansdeğerlendirme sonuçlarına bağlı değildir. Performans değerlendirme sonuçlarının dasomutlaştırılması ve çeşitli özendirme yöntemlerine çevrilmesi gerekmektedir.Burada tarafımızca önemli olarak değerlendirilen husus, performansdeğerlendirmenin somut verileri ile desteklenen ücret yönetim planlarınınoluşturulması ve tüm çalışanları kapsayacak şekilde geliştirilerek uygulanmasıdır.Çalışmamızda insan kaynakları işlevlerinin en önemlilerinden olan performansdeğerlendirme ve ücret yönetim sistemleri incelenmiş, sigorta sektöründe faaliyetgösteren, kurumsallaşmasını tamamlamış ve savunduğumuz şekilde 360 dereceperformans değerlendirme yöntemi ile bu yöntemin somut sonuçlarını kullanan,kurumlarına göre uyarlanmış ücret yönetim sistemine sahip, sektöründe liderkuruluşlardan olan bir firmada, anket yöntemi ile verilerin toplandığı bir çalışmagerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın genel bulguları, performans değerlendirme ileücret yönetimi arasında olumlu bir ilişki bulunduğu, performans değerlendirmeninücret yönetimine somut veriler sağladığı ve bu algının bölümlere göre farklılıkgöstermediğidir. |
|