Özet:
Bu çalışmada, Türk hazır giyim sektörünün Rus pazarında global rekabet potansiyelinin bulunduğu, sektörün içerisinden, global pazarlama perspektifiyle geliştirilecek stratejiler doğrultusunda, global rekabette avantajlı konuma geçebilecek şirketler çıkabileceği hususu, temel tez olarak işlenmektedir.Çalışmada öncelikle, global pazarlama kavramlarının ve rekabet modellerinin tanımına ve hazır giyim kavramlarına yer verilmektedir. Bu bölümün içeriğini, global pazarlamanın getirileri, rekabet analizi yöntemleri, girilecek pazarın seçimi, pazara giriş stratejileri ve pazarda büyüme stratejileri, rekabet avantajı teorileri oluşturmaktadır.Çalışmanın uygulama bölümünde, Porter'ın Elmas Modeli esas alınarak, Türkiye'de hazır giyim sektörünün Rus pazarında global rekabet durumu analiz edilmektedir. Bu analizlerin sonuçları paralelinde, sektöre, pazarda rekabet stratejileri önerilmektedir. Son aşamada, Türk hazır giyim üreticilerinin global gelişimi gözden geçirerek ve vizyonlarının güncelleşmesi ve gerekli iyileştirmeleri yaparak arzu edilen rekabet avantajlarına sahip olunmasına yönelik önerilere de yer verilmektedir.Sonuç bölümünde, uygulama sonucu olarak, Türk hazır giyim sektörünün Rus pazarında rekabet edebilmesi için global pazarlama alanında etkin olarak yer alması tavsiye edilmektedir.Tezin genel sonucu olarak ise, Rus moda pazarındaki perakendeci firmaların Türk üreticilerden ucuza satın almak yerine, kendilerinin müşteri olarak sahiplenilmesinin yanı sıra, katma değerli, yaratıcı, daha hızlı ve ödeme şartları iyileştirilmiş ürünleri tercih edeceklerine dair bulgudur. Ayrıca Türk Devlet'inin kendi toprakları içerisindeki üreticilerden Rus pazarı için ihracatçı olmak yerine katma değerli mal üretmesi ve global pazarlamada dağıtın kanalında etkin yer alması ve kendi ulusunun zenginleşmesinde rol oynayacak global aktörlerin yaratılması isteği de tezin bir diğer sonucudur.