Özet:
Bu araştırma, çalışanların işletmelerinin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine ilişkin algılamaları ile örgütlerine olan bağlılıkları arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket, 2010 yılı Ekim ayında İstanbul'da faaliyet gösteren Danimarka menşeili bir işletmenin beyaz yakalı çalışanlarına uygulanmıştır.Anket sonuçları bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistiksel programında analiz edilmiştir. Anket sorularının güvenilirliğinin belirlenmesinde Cronbach's Alpha katsayısından, araştırmaya katılan çalışanların demografik özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde tanımlayıcı istatistiklerinden, çalışanların örgütsel bağlılık düzeylerinin ve kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının belirlenmesinde minimum, maksimum, aritmetik ortalama, standart sapma istatistiklerinden, çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algılamaları ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde korelasyon analizinden, çalışanların örgütsel bağlılık ve kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının demografik özelliklerine göre farklılaşma durumunun incelenmesinde ise T Testi, Anova ve Tukey testlerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda araştırmaya katılan çalışanların, çalıştıkları işletmenin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine ilişkin algılamalarının, örgütsel bağlılık düzeyleri ile istatistiksel açıdan pozitif yönlü ilişkiler içerisinde olduğu ve çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algılamaları yükseldikçe örgütlerine olan bağlılıklarının arttığı sonucuna varılmıştır.