Özet:
Tezimizin konusu olan Altı Sigma Metodolojisi önce teorik bir çerçevede ele alınarak irdelenmiş, daha sonra bir sanayi işletmesindeki algılaması hakkında anket uygulamasına konu olmuştur. Anket uygulaması, dayanıklı tüketim malları sektöründe faaliyet gösteren ve Türkiye'nin önemli üretim tesislerinden birinde gerçekleştirilmiştir.Tezimizin birinci bölümünde Altı Sigma Metodolojisi teorik olarak ele alınıp açıklanmıştır. Bu bölümde öncelikle altı sigma tanımına, amacına ve tarihsel gelişimine yer verilmiş, daha sonra altı sigma aşamaları istatistiksel ve yönetsel açılardan irdelenmiştir. Bu bölümde teorik bilgilere yer verilmiş olup altı sigma aşamaları kısmında pratik olarak kullanılan araçlara yer verilmiştir.Tezimizin ikinci bölümünde üretim sektöründe altı sigma uygulamalarına teorik anlamda değinilmiştir. Üretim sektöründe faailyet gösteren bir firmada altı sigma daha farklı anlamda uygulanmalıdır. Bu bölümde üretim sektöründe altı sigma yayılımın nasıl olması gerektiği açıklanmaya çalışılmıştır.Tezimizin son bölümünde bir sanayi işletmesinde altı sigma metodolojisi ile ilgili algılama uygulamasına yer verilmiştir. Bu uygulama Türkiye'nin önde gelen üretim tesislerinden birinde beyaz yakalı çalışanlara uygulanmıştır. Bu çalışma ile aktif olarak altı sigma metodolojisi uygulanmakta olan bir sanayi işletmesindeki beyaz yakalı çalışanların nasıl bir algıya sahip oldukları ölçülmek istenmiştir.