Özet:
Her zaman için renklere, çizime, grafiklere ve ikinci olmak şartıyla müziğe olan ilgim devam etmiş ve bir bilgisayar mühendisi olarak, bu tür sanatsal çalışmalar yapmaktan geri kalmamış, sanatı, teknoloji ile birleştirmeye çalışmışımdır. Uzun süredir üzerinde uğraştığım Yüksek Lisans, tezimin, sonuçlarını derlediğim şu günlerde, bu düşüncelerimi en iyi şekilde yerine getirdiğimi görmekten son derece mutluyum. Bilgisayarın tuşlarına ilk dokunduğum, ekranında bir şeyler gördüğüm ilk günden beri, renk çalışmaları yapmış, grafiksel yazılımları kurcalamışımdır. Akademik olarak geliştirmeye çalıştığımız algoritmalar da bile daha çok grafiksel çözümlere merak sarmışımdır.... Ama o günlerden, bu günlere teknolojide çok hızlı değişiklikler oldu, yepyeni yöntemler geliştirildi, bunları kullanabilmek için ekstra donanımlar ve yazılımlar geliştirildi. Kullanılmakta olan donanım ve yazılımlar için ek üniteler ve araçlar ile çalışılabildiği gibi, tüm konfigürasyonu-^en baştan değiştirmekte mümkün olabilmekte. Sayfalar dolusu açıklamalarda bulunabileceğimiz bu çeşit çeşit firma tarafından piyasaya sürülmüş olan binlerce yazılım, donanım ve komple ürünleri takip etmek güçleşmekte ve kullanıcılar bu ürünlerin arasında kaybolup, gitmektedirler. Daha tasarımcılar ürünlerini ve platformlarını seçip, çalışmalarını sürdürdükleri ilk anlarda, bir başka ürün piyasa sürülmüştür bile. Bilgisayar günlük yaşantımıza da yoğun olarak girmeye başlamış, teknolojik gelişmeler belli bir olgunluğa yönelmiş ve elektronik bilgilenme geniş kitlelere açılmaya başlamıştır. Evrensel gelişmenin sonucu olarak, sosyal, politik veekonomik platformlarda hızla kullanılmaya başlayan bilgisayarlar, zorlayan pazar koşullarına uygun olarak sadece bilgi isler konumdan çıkmaya ve günlük yaşantıda daha geniş ve etkin kullanım ortamı bulmaya başlamıştır. Bu gelişme donanım üreticilerini ve yazılım geliştiricilerini, özümleyerek, çeşitli ortamları bilgisayar ile kullanıma yöneltmiş ve bilgisayar dünyasında MULTIMEDIA kavramı konuşulur olmaya başlamıştır. Basan ve yenilginin, daha çok bizim yeni teknolojileri tahmin etme ve izleme kabiliyetimize bağlı olduğu iş dünyasında, otoriteler Multimedia'yı iddialı bulmaktadırlar. Terübesiz multimedia endüstrisi sadece bazı taze bilgisayar teknolojisine ait araçlara başvurmakla kalmayıp, veri işleme ve MİS çalışmalarının geleneksel sınırlarının dışında da bazı becerileri kullanmaktadır. Dünya açısından Multimedia'ya baktığımızda, büyük gelişmeler gözlemlenmekte ve yaygın uygulmalar kullanılmakta. Türkiye'de ise durum oldukça değişik. Yabancı multimedia uygulama ürünleri piyasada satışa sunulmakla beraber, yaygın olarak kullanılan bir multimedia uygulaması görmek çok zor. Akademik olarak bile denemeler yapılmasına yeni yeni başlanıyor. Türkçe olarak yazılmış olan kaynaklar, dergi makalelerinden ileri gidemiyor. îşte böyle bir ortamda, kendime kattığım multimedia tecrübesini tezimde de toplarken, benden sonra böylesi bir çalışma yapıcak kişilere bir referans olması amacıyla, bilgi birikimimi aktarmaya çalıştım. Bunu yaparken, özel olarak incelediğim ürünlerin detaylarım veya yapılmış veya benim yaptığım uygulamaların içeriğini aktarmaktan çok, böyle bir çalışma yapmak için nelere dikkat etmek gerekir, ne tür bir bilgi birikimi gerekir, bu kadar kapsamlı bir çalışmanın alt açılımları nelerdir şeklinde konulara açıklık getirmeye çalıştım. Bu arada önemli bir noktayı belirtmek istiyorum. Daha öncede belirttiğimiz gibihızlı gelişen bu bilgisayar çağında, multimedia alanındaki gelişmeler de, projeye ilk başladığım zamandan, tamamladığım şu ana kadar bile gözle görülür bir biçimde gelişmiştir. Son yıllarda, sayısal hesaplama masrafları düşmeye devam ettikçe, bilgisayar teknolojisi, daha çok müşteri ihtiyaçları için yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanacaktır. Kimbilir belki de, televizyon eğlencesi, yapay gerçeklik oyunları, ev kontrol sistemleri, karşılıklı etkileşimli kitaplar, magazin ve gazete basımı, telefonik, televideo ve veri iletişimi gibi daha hayal bile edemediğimiz pek çok yeni uygulamanın doğal kontrol merkezlerini geleceğin sayısal televizyonları oluşturacaklardır. Gelişen teknoloji karşısında, bir kaç yıl içerisinde belki de burada yer alan pek çok konu geçerliliğini yitirecektir. Ama ileride buna benzer projeler geliştirmek isteyenler için hem Türkçe yazılı bir kaynak teşkil edeceği ve en azından teknolojideki gelişmeleri görebilmek açısından faydalı olacağı kanısındayım.