Özet:
Gerçek zamanlı dolaylı ışıklandırma günümüz 3 boyutlu grafik uygulamalarında kullanılmaya başlanmış popüleritesi yüksek bir tekniktir. Dolaylı ışıklandırma işlem yükü açısından oldukça maliyetli bir işlemdir. Gerçek zamanlı çalışmayı engelleyecek derecede maliyetli bir işlem olduğundan uzun bir süre belli kısıtlar içersinde uygulanabilmiştir. Dolaylı ışıklandırmayı vazgeçilmez kılan ve kısıtlara rağmen gerçekleştirme çabası, ortama gerçeklik katan en önemli etkilerden biri olduğunun göstergesidir. Temel olarak ortamdaki derinliği, gölge ve ışıklandırma sağlamaktadır. Gölge ve ışıklandırma ne kadar gerçeğe yakın olursa, görseller de o kadar gerçekçi olacaktır.Gerçekçi gölge ve ışıklandırma, animasyon, çizgi film, simülasyon, oyun vb.. uygulamalarda kullanıldığında, ürün geliştirme süresinin artmasıyla sonuçlanmaktadır. Bazı simülasyonlar ve oyunlar için ayrıca, gerçek zamanlı çalışma problemine de dönüşmektedir. Bu durumda zamandan ve performanstan kazanmak için belli kısıtlar konmuştur. Bu kısıtlar, mekanın değişmemesi, ışık kaynağının değişmemesi vb.. gibidir. Kısıtlar işin içine girdiğinde gerçekçilik azalacaktır. Amaçlanan, yaşayan bir ortamın olabildiğince taklit edilmesidir. Ortamda zaman değişiminin olması ve buna bağlı olarak gece-gündüz oluşması, çeşitli hava olaylarının oluşması, olayların rastgeleliği vb.. durumların oluşması beklenmektedir. Benzer şekilde ortamdaki nesnelerin yer değiştirebilmesi ve buna bağlı olarak çeşitli fiziksel olayların oluşması beklenmektedir. Amaçlanandan uzaklaşmadan, mümkün olduğunca az kısıt koyarak uygun bir çözüm oluşturmak gereklidir.Önerilen yöntemde yakın zamanda kullanılan, gerçek zamanlı dolaylı ışıklandırma tekniklerine alternatif sunulmuştur. Diğer yöntemlerle karşılaştırıldığında, yöntemin, uygulanabilirliği kolay, kaynak tüketimi az ve performanslı olduğu söylenebilir. Ayrıca geliştirilmeye açık olduğu söylenebilir.