dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Atıf Ural |
|
dc.contributor.author |
Şanal, Mebrure
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-24T12:47:09Z |
|
dc.date.available |
2018-07-24T12:47:09Z |
|
dc.date.issued |
1985 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/7383 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1985 |
|
dc.description.abstract |
Elektrikli ulaşın sistemlerinde kullanılan tahrik Motorlarının tek tek incelendiği bu çal isnada, motorların gücünün belirlenmesi ve güce bağlı olan diğer faktörlerin değişimi bilgisayar programı ile irdelenmiş ve sonuçta motorların karşılaştırılması yapılmıştır. Çalışmalar sekiz bölümden oluşmaktadır. Genel sınıflandırmanın yapıldığı ilk bölümde, ulaşım sistemlerindeki olumlu gelişmelere de değinilmiştir. Daha sonra tahrik motoru olarak en çok kullanılan doğru akım seri motor incelenip karakteristikleri ve ulaşım sistemleri açısından işletme özellikleri Üzerinde durulmuştur. Konunun devamında doğru akım serbest ve seri uyartımlı motorlarla tahrik edilen ulaşım sistemleri örnekleri yer almaktadır. İncelenen motor tiplerinden kollektörlü seri motorun yer aldığı bölümde, diğer motor tipleri ile karşılaştırması yapılabilecek özelliklerine kısaca değinilmiş ve motorun güncelliğini yitirmesi nedeniyle halen kullanılmakta olan bir sistem örneği yeterli görülmüştür. Asenkron motor içinde aynı incelemeler yapılmış ve ulaşım sistemleri için uygun bir motor tipi olduğu özellikleri ve işletme karakteristikleri ile belirtilmiştir. Tahrik motoru olarak tercih edilir olmasının kanıtı ise inceleme sonunda verilen örnekleridir. Diğer motor tiplerine göre daha büyük hızlarda ulaşım olanağı sağlayan lineer motorların yapı itibariyle diğerlerinden farklı olan yönleri, işletme özellikleri ve ulaşım örnekleri beşinci bölümde yer almaktadır. Son motor tipi olan anahtarlı relüktans motoru henüz denemesafhasında olduğundan, bu tahrik motorunun kullanıldığı ulaşım örneği yoktur. Bulunduğu bölümde sadece motorun kendisine ait özellikler ve çalışma şekli verilmiştir. Motor tiplerinin incelenmesi bittikten sonra, elektrikli ulaşım - sistemlerinde kullanılan tahrik motoru gücünün belirlenmesi ve incelenen tüm motorların karşılaştırılması son bölümde yapılmıştır. Ayrıca hangi motor tipinin kullanım açısından daha avantajlı olduğu da belirtilmiştir. |
|
dc.subject |
Tahrik uygulamaları |
|
dc.subject |
Doğrultucu çalışması |
|
dc.subject |
Tek fazlı kontrol |
|
dc.subject |
Üç fazlı kontrol |
|
dc.subject |
Seri üniversal motor kontrolu |
|
dc.subject |
Doğru akımdan doğru akıma kontrol |
|
dc.title |
Elektrikli ulaşım sistemlerinin tahrik donanımlarınında kullanılan elektrik motorlarının karşılaştırılması ve sonuçların değenlendirilmesi |
|
dc.type |
Tez |
|