Özet:
Özellikle hizmet sektöründe firmalar arası rekabet daha iyi hizmet anlamında yenigereksinimler doğurmuştur ve doğurmaya devam etmektedir. nsana hizmet bağlamındateknolojinin gelişimi ile telefon ile iletişim insan hayatında vazgeçilmez bir yer almıştır, buaracı sağlıklı kullanıp insanlar ile doğru iletişim kurabilmek için insanların görüşmelerisırasında yaptıkları hataları görebilmeleri ve birbirleri ile paylaşabilmeleri için bugörüşmelerin en ekonomik şekilde kayıt altına almak gerekmektedir.Bu çalışmada gerçekleştirilen sistem, dört adet telefon hattından alınan ses sinyallerini birmodülasyon devresi yardımı ile aynı anda bir manyetik kaset üzerine kayıt etmeyiamaçlamıştır. Kayıtlar, telefon hatlarından herhangi birisinde konuşma başladığında otomatikolarak ya da elle başlatılacak şekilde tasarlanmıştır. Kullanıcının işlemleri anlayabilmesi içinve sistemi kolay kullanabilmesi için bir kullanıcı arayüzü tasarlanmıştır. Kullanıcı arayüzü,yapılan işlemi gösteren bir LCD ekran ve tuş takımından oluşmaktadır.Sistem telefon hattında en az akım çekecek şekilde ve hatta paralel bağlanacak şekildetasarlanmıştır. Telefon hattından gelen sinyal filtre edildikten sonra modülasyon işlemindengeçirilip kaset üzerine kayıt edilmektedir. Tasarım aşamasında kasetlerin steryo özelliğindenfaydalanılmıştır, mono olarak gelen ses bant üzerinde steryo için ayrılmış iki kısma ayrı ayrıkayıt edilmektedir. Bir de kasetin arka yüzü ve ön yüzü ay nı anda kayıt edilecek şekildetasarlanmıştır, bu sayede bir kaset üzerine 4 ayrı kanaldangelen ses sinyalleri kayıtedilmektedir.Bu çalışmada tasarlanan sistemin yapısal açıklaması ve çalışma ilkeleri sunulmuş, donanımıve yazılımı açıklanmıştır.Anahtar kelimeler: Mikrodenetleyici, Analog Filtre, Ses Kayıt, Manyetik Kayıt Ortamı,PSTN Telefon Hattı .