Özet:
Yol araçlarında süspansiyon sisteminin iki ana fonksiyonu bulunmaktadır. İlkfonksiyonu yol yüzeyindeki düzensizlikler nedeniyle meydana gelen şok ve titreşimleriaraç gövdesinden izole etmektir. İkinci fonksiyonu da iyi bir sürüş sağlamaktır. Bualanda araç performansını arttırmak için bilgisayar kontrollu aktif ve yarı aktifsüspansiyon sistemi olarak birçok kontrol tasarımları oluşturulmuştur.Bu çalışmada iki serbestlik derecesine sahip çeyrek araba modeli aktif süspansiyonsisteminin etkilerini analiz etmek için kullanılmıştır. Kontrol sinyali iki sensör tipli yolalgılama algoritması ile elde edilen önceden ölçülmüş yol verisinin kullanımı ilehesaplanır.Bu yol algılama tasarımında iki adet ultrasonik sensör veri toplama donanımı ile yolyüzeyinden araç gövdesine olan mesafeyi ölçer. Ölçülen veri dijital filtre ile filtrelenir vetrigonometrik ve matematiksel fonksiyonlar içeren algoritma kullanılarak yol profilielde edilir.