dc.description.abstract |
Otomotiv donanımları arasında uyarlanabilir sürüş kontrolü, çarpışma uyarı ve önleme, şerit takibi, park etme, kör nokta ve obje algılama uygulamaları standart haline gelmektedir. Güvenli sürüş için bu uygulamaların performansının ve doğruluğunun yüksek olması gerekmektedir. Bu da kullanılan antenlerin yüksek performanslı olması ile sağlanabilir. Günümüzde otomotiv radar uygulamalarında 250 metre menzili ve 30o görüş açısı ile çeşitli firmalar tarafından üretilen antenler sıklıkla kullanılmaktadır. Mikroşerit antenle odağından beslenen planoküresel lens otomotiv radar uygulamalarında kullanılan anten tiplerinden birisidir. Bu tez çalışmasında ise otomotiv uygulamalarının gelecek ihtiyaçlarını karşılayacak, güvenli sürüş teknolojilerinin gelişmesini sağlayacak ve hali hazırda kullanılan lens antenleri bir adım daha ileri taşıyacak bir tasarım yapmak hedeflenmiştir. [1]’ deki tez çalışmasında ikili lens antenler incelenmiş, çeşitli ikili lens anten tasarımları yapılmış, piyasada bu amaçla kullanılan planoküresel lense kıyasla üstünlükleri belirtilmiştir. [1]’ in devamı niteliğindeki bu tez çalımasında üçlü lens antenler incelenmiş ve otomotiv radar uygulamalarında kullanılabilecek üçlü lens anten tasarımları önerilmiştir. Üçlü lens anten tasarımında konveks, konkav, planoküresel, planokonkav gibi yapılara sahip dielektrik lensler kullanılmıştır. GO/PO (Geometrik Optik/Fizik Optik) metodu, CST MWS (Computer Simulation Technology Microwave Studio) simulasyonları ve ışın takip algoritması tez çalışmasında kullanılan analiz yöntemleridir. |
|