dc.description.abstract |
Toplam Kalite Yönetimi uygulayabilmek işletmelerin hedefi olmuştur. Bunun sağlanabilmesindeki zorluklar standart sistemlerin benimsenmesine neden olmaktadır. Kalite güvencesini sağlayabilecek ISO 9000, VDA 6, QS 9000, ISO 14000 gibi standartlar Avrupa'da ve ülkemizde uygulanmaktadır. Bu standartları oluşturan temel kalite bilgileri ve maliyetleri genel olarak incelenmiştir. Bilinen ve uygulanan kalite yönetim teknikleri ve bunların geliştirilmesi için uygulama ve modelleri açıklanmıştır. Müşteri memnuniyetini esas alan kalite anlayışının gerçekleştirilmesinde kalite yönetimini sağlamak gün geçtikçe zorlaşmaktadır. Tüketici ihtiyaçlarının artması, teknolojik gelişmeler, üretim tekniklerindeki modernizasyon ve proses gelişmeleri yönetim problemlerini arttırmıştır. Çalışmamızda bu problemlerin kısaca bir tanımı yapılmış çözümler ve çözenlerin ödüllendirilmesi bilinen yöntemlerle ortaya konmuştur. Ayrıca toplam kalite ile ilgili temel kavramlar ve bunların esasları açıklanmıştır. Yapılan çalışmalar ve elde edilen bilgiler değerlendirilmiştir. Kalite ile yönetim arasındaki uyum müşteri, işletme ve sistem esas alınarak ortaya konmuştur. Kalite sistemi, yönetim modeli ve aralarındaki ilişkiler irdelenmiştir. Bu bilgiler ışığında müşteri beklentilerini karşılayabilecek bir kalite modelinin gelişme sağlama özelliği tanımlanmıştır. Bu tanıma uygun ve çeşitli büyüklüklerdeki işletmelerde uygulanabilme esasları FEİGENBAUM ve DEMİNG döngüsüne göre yeniden tasarlanmıştır. Tasarımın başarıya ulaştırılmasında görev ve yetki dağılımının yapısal özellikleri tanımlanmıştır. |
|