Özet:
Çağın metali alüminyumun yassı ürün pazarı, başta taşımacılık sektörü olmak üzere kullanım alanı zenginleşen ve sürekli gelişen bir pazardır. Alüminyum yatırımları ve projeleri her zaman desteklenmektedir. Gelişmiş, profesyonelleşmiş ve çokuluslu kurumların vazgeçilmez yönetim tarzı ise toplam kalite yönetimidir. Bu çalışmanın amacı bir alüminyum yassı ürün sektöründe toplam kalite yönetimi uygulamaları ve bir müşteri memnuniyeti uygulaması sonuçlarını irdeleyerek benzer uygulamalar yapan kişi, kurum ve kuruluşlara yaşanan tecrübeleri aktarmak, somut öneriler vermek, toplam kalite yönetimi ve müşteri memnuniyeti uygulamalarının yararlarını aktarmaktır. Bu doğrultuda Dünya'da, Avrupa'da ve Türkiye'de alüminyum yassı ürün sektörüne ait genel bilgiler ve toplam kalite yönetiminin ana hatları verilmiştir. Alüminyum yassı ürün üretimi ve TKY teorisi ayrıntılarıyla aktarılmıştır. Sektöründe lider olan Assan Alüminyum seçilerek, firmanın TKY uygulamaları genel olarak ve aynı firmada yapılan bir müşteri memnuniyeti uygulaması ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Müşteri memnuniyeti uygulamasında TKY prensipleri ve kalite iyileştirme çemberlerinin çalışma yöntemleri esas alınmıştır. Bir sevkiyat sonrasında, müşteriden gelen, folyo malzemelerde oksit ve su lekelenmesi şikayeti sonrasında bir iyileştirme takımı kurulmuş, doğru bir müşteri ilişkileri yönetimi ve çeşitli araştırma ve denemelerden sonra firma kendi bulduğu özel bir paketleme ve sevkiyat yöntemini müşteriye sunmuştur. Sonuçta istenen müşteri memnuniyetini sağlayarak başarılı olmuştur. Denizaşırı ülkelere gönderilen folyo malzemelerde oksit veya su lekesi gibi hataların önlenmesi, doğru paketleme, doğru depolama, doğru nakliye ve teslim alma prosedürlerini uygulama, su lekesi ve oksiti önleyici bileşiklerin kullanımıyla mümkündür. Müşteri memnuniyetini sağlamanın vazgeçilmez unsuru ise toplam kalite yönetimidir.