Özet:
Bu yüksek lisans tezinde yapılan araştırma ve geliştirme çalışmasında çelik yüzeyinde kaplama yapılmıştır. Bu çalışmada " Asgari-Aşınma " ideal teorisine yakın aşınma etkisine sahip kompleks bakır bileşikleri ile doldurulmuş PTFE fiber esaslı kompozitlerin üretimi süreci ele alınmaktadır. Hazırlanan fiber esaslı bakır doldurulmuş kompozit metale yapışmama nedeniyle PTFE bazlı akrilonitril bütadien ve fenol formaldehit katkılı kompozitler ray makas kayma yatağına ve karşıt parçaya 160 °C sıcaklık ve 10 MPa basınç uygulandı. Kaplama ulaşımda önem taşıyan tramvayların yön değişimi için önemli olan ray makas kayma yatağı ve kayma yatağı üzerinde kayma hareketi yapan rayın tabanına hazırlanan çelik profil üzerine yapıldı. Kendinden yağlamalı PTFE polimer kaplaması hazırlanmış ve 6 adet ray makas kayma yatağına ve karşıt profile uygulanmıştır. PTFE bazlı kaplamanın üzerinden yağlamasız kaç adet ve ne kadar süre ile tramvayın geçeceğinin testi İstanbul Esenler Metro Tesisi ikinci ray makasında yapılacaktır.