dc.contributor.advisor |
Doç. Dr. Ahmet Karaarslan |
|
dc.contributor.author |
Yeşildal, Caner
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-26T06:32:46Z |
|
dc.date.available |
2018-07-26T06:32:46Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/8283 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009 |
|
dc.description.abstract |
Otomotiv sektöründe gövde üretiminde kullanılan soğuk haddeli, düşük karbonlu çelik dört farklı yöntemle belirlenen parametreler doğrultusunda kaynak edilmiştir. Bu yöntemler, nokta direnç kaynağı, TIG kaynağı, lazer kaynağı ve uzaktan lazer kaynağıdır. Kaynak edilen numuneler metalografik hazırlık sonrasında SEM incelemesine tabi tutulmuştur. Kaynak bölgesinde sertlik taraması yapılarak kaynak bölgesinin dayanımı ortaya konmuştur. TIG ve uzaktan lazer kaynaklı numuneler kaynak dikişlerinden kırılarak kırılma yüzeyleri de SEM'de incelenmiştir. Mikroyapı incelemeleri sonucunda tüm yöntemlerde de kaynak dikişinde martenzit oluştuğu görülmüştür. En yüksek sertlik uzaktan lazer kaynağı ile birleştirilmiş düşük karbonlu çelik numunesinde elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda otomotiv sektöründe kullanılan geleneksel yöntemlerle modern yöntemler karşılaştırılmıştır ve modern yöntemlerin iyileştirilmesi için öneriler sunulmuştur. |
|
dc.subject |
Otomotivde kullanılan kaynak yöntemleri |
|
dc.subject |
Kaynak metalurjisi |
|
dc.subject |
Lazer tekniği |
|
dc.title |
Otomotiv sektöründeki birleştirmelerde seçilen kaynak parametreleri ve kullanılan teknolojiler: Geleneksel yöntemler ve laser tekniği |
|
dc.type |
Tez |
|