YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Otomotiv sektöründeki birleştirmelerde seçilen kaynak parametreleri ve kullanılan teknolojiler: Geleneksel yöntemler ve laser tekniği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Ahmet Karaarslan
dc.contributor.author Yeşildal, Caner
dc.date.accessioned 2018-07-26T06:32:46Z
dc.date.available 2018-07-26T06:32:46Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/8283
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009
dc.description.abstract Otomotiv sektöründe gövde üretiminde kullanılan soğuk haddeli, düşük karbonlu çelik dört farklı yöntemle belirlenen parametreler doğrultusunda kaynak edilmiştir. Bu yöntemler, nokta direnç kaynağı, TIG kaynağı, lazer kaynağı ve uzaktan lazer kaynağıdır. Kaynak edilen numuneler metalografik hazırlık sonrasında SEM incelemesine tabi tutulmuştur. Kaynak bölgesinde sertlik taraması yapılarak kaynak bölgesinin dayanımı ortaya konmuştur. TIG ve uzaktan lazer kaynaklı numuneler kaynak dikişlerinden kırılarak kırılma yüzeyleri de SEM'de incelenmiştir. Mikroyapı incelemeleri sonucunda tüm yöntemlerde de kaynak dikişinde martenzit oluştuğu görülmüştür. En yüksek sertlik uzaktan lazer kaynağı ile birleştirilmiş düşük karbonlu çelik numunesinde elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda otomotiv sektöründe kullanılan geleneksel yöntemlerle modern yöntemler karşılaştırılmıştır ve modern yöntemlerin iyileştirilmesi için öneriler sunulmuştur.
dc.subject Otomotivde kullanılan kaynak yöntemleri
dc.subject Kaynak metalurjisi
dc.subject Lazer tekniği
dc.title Otomotiv sektöründeki birleştirmelerde seçilen kaynak parametreleri ve kullanılan teknolojiler: Geleneksel yöntemler ve laser tekniği
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster