Özet:
Ülkemiz karayollarında meydana gelen trafik kazalarında önemli ölçüde can ve mal kaybı olmaktadır. Her geçen gün artan trafiğe paralel olarak, yol standartlarında herhangi bir iyileştirme söz konusu olmadığından, trafik kazaları devamlı gündemde kalmaktadır. Bu çalışmada, ülkemiz yol ağında gerek uzunlukları gerek taşıdıkları trafik açısından önemli yer tutan, Edirne-Hatay [E-5] (yeni ismi ilejE-80 + E-89 + E-90 + E-98 + E-91), İzmir- Gürbulak [E-23] (yeni ismi ilejE-96 + E-90 + E-88 + E-80) ve Mersin-Silopi(Habur) [E-24] (yeni ismi llejE-90) karayollarında meydana gelen trafik kazaları, farklı yıllar için trafik kompozisyonu da dikkate alınarak, kazanın meydana geldiği yolun özelliği, kazanın meydana geldiği andaki yolun satıh durumu, kazanın oluş şekli ve kazaya karışan taşıt cinslerine göre, söz konusu karayollarının genelinde ve kat edilen yola göre en çok ölümlü kazanın meydana geldiği kesimlerde ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Bunlardan elde edilen sonuçlar, hazırlanan şekiller ve tablolar yardımıyla sayısal olarak açıklanmaktadır. Bu çalışma toplam üç bölümden oluşmaktadır. Söz konusu karayolları, Bölüm I 'de çeşitli yönleri ile tanıtılmaktadır. Bölüm II 'de kazaların değerlendirilmesinde izlenen yöntem açıklanmaktadır. Bölüm III 'de ise Bölüm II 'de açıklanan yönteme bağlı olarak söz konusu karayollarında meydana gelen trafik kazaları tablo ve şekiller yardımıyla değerlendirilmektedir.