Özet:
Köprü statiğinde tercih edilen çözüm yöntemi, taşıyıcı ızgara sistemi anakiriş ve enleme kirişlere ayrıştırmak ve bu elemanları ayrı ayrı incelemektir. Bu tip bir yöntemde, öncelikle köprü üzerindeki herhangi bir yükten her anakirişin ne kadar pay alacağını saptamak gerekir. Yük dağıtımı adı verilen bu işlemler için çeşitli yöntemler vardır. Bu çalışmada bu yöntemler açıklanmıştır. Birinci ve ikinci bölümde, ince cidarlı taşıyıcılarda burulma teorisi ile ilgili kavramlar ve bu teorinin katkısıyla geliştirilen bir yük dağıtma yöntemi anlatılmıştır. Üçüncü bölümde pratik sonuçlar veren Courbon Metodu ve çözüm yöntemi anlatılmıştır. Dördüncü bölümde yük dağıtma yöntemi olarak Guyon-Massonnet Metodu ve esas prensipleri anlatılmıştır. Anakiriş atalet momentleri eşit sistemler ve kenar anakiriş atalet momentleri iç anakiriş atalet momentlerinden farklı sistemler (Sattler Metodu) için çözüm yöntemleri açıklanmıştır. Son bölümde yukarıdaki yöntemler kullanılarak tek açıklıklı, altı eşit anakirişli ve beş anakirişli (kenar anakiriş atalet momentleri iç anakiriş atalet momentlerinden farklı) bir köprü sisteminde açıklık ortası için yük dağıtımı bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar birbirleriyle kıyaslanmıştır.