YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Sinyalize eşdüzey kaynakların kapasitesine etki eden parametrelerin araştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Zerrin Bayrakdar
dc.contributor.author Çiloğlu, Buğra Kaan
dc.date.accessioned 2018-07-26T10:34:46Z
dc.date.available 2018-07-26T10:34:46Z
dc.date.issued 1997
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/8562
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1997
dc.description.abstract Eş düzey kavşaklar, tıkanıklıkların, gecikmelerin ve kazaların yoğun olarak yaşandığı bölgelerdir. Bu tez çalışmasının amacı sinyalize eşdüzey kavşaklarda zaman ve mekan içerisinde farklılıklar göstermesi doğal olan şartlar altında, birim oto eşdeğerliklerinin bulunması, ilk hareket kaybının bulunması, doygun akım değerinin bulunması ve bir matematiksel modelin oluşturulmasıdır. Öncelikle altı ülkenin bu konuda yaptıkları çalışmalar incelenmiş ve çalışma yöntemi oluşturulmuştur. İstanbul ili çeşitli güzergahlara ayrılmış, bu güzergahlar üzerindeki kavşaklar ve bu kavşaklar hakkındaki bilgiler yapılan bir ön çalışma ile belirlenmiştir. Bu ön çalışma sonunda istenilen özelliklere sahip sinyalize kavşaklar belirlenmiştir. Belirlenen bu kavşaklarda kamera ile film çekimleri yapılmıştır. Yapılan bu film çekimleri büro çalışması ile deşifre edilerek istenilen bilgiler elde edilmiştir. Bu bilgilerin toplanacağı iki ayrı form hazırlanmıştır. Birinci form da kavşak ve çalışılan şerit hakkında detaylı bilgiler, şerit bazında on 'ar dakikalık araç sayımları yapılmıştır. Araçlar otomobil, minibüs + kamyonet, ticari taksi, ticari minibüs, iett + halk otobüsü, ağır taşıtlar şeklinde altı gruba ayrılmıştır. İkinci form da şerit bazında yeşil süresi boyunca sinyal ekipman hattından geçen araçlar sayılmıştır. Sinyal ekipman hattını geçen araçlar da arka tampon baz alınmıştır. Ayrıca geçiş yapan araçların cinsleri ve gidiş yönleri de bu forma işlenmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda birim oto eşdeğerlikleri ve doygun akım değeri ile doygun akım matematiksel modeli oluşturulmuştur.
dc.subject Doygun akım kavramı
dc.subject Arazide veri toplama yönteminin oluşturulması
dc.subject Birim oto eşdeğerliklerinin bulunması
dc.subject Doygun akım tesbiti
dc.title Sinyalize eşdüzey kaynakların kapasitesine etki eden parametrelerin araştırılması
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster