Özet:
Bu çalışmada, çok kirişli köprü tabliyesindeki ana kiriş sisteminde, yatay ve ya düşey yük etkilerinden oluşan burulma momentlerinin etkileri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. İlk iki bölüm, ince cidarlı açık kesitli çubukların burulma teorisinin ve bu yöntemle yük dağıtımının yapılmasının açıklanmasına ayrılmıştır. Üçüncü bölümde, kirişli köprülerde yük dağıtımı için pratik bir yöntem olan Courbon yöntemi açıklanmıştır. Dördüncü bölümde, anılan iki yöntemle örnek köprü sistemi üzerinde, düşey yük halinde kuvvetlerin dağılımı bulunmuş ve kıyaslanmıştır. Beşinci bölümde, birim burulma yükünün farklı durumları için her bir anakirişte oluşan St. Venant burulması, çarpılma burulması, gerilmeler ve kuvvetler bulunmuş ve değişimleri araştırılmıştır. Bulunan bütün sonuçlar tablolaştırılmıştır. Altıncı bölümde, yatay yük hali için hazırlanan tabloların çözümlerde kullanılışına yer verilmiştir. Yedinci bölümde, sonuçlar özetlenmiştir.