YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Çok açıklıklı köprü kirişlerinde mesnet oturmalarının eğilme momentlerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Naci Yücefer
dc.contributor.author Kara, Hasan
dc.date.accessioned 2018-07-26T10:39:47Z
dc.date.available 2018-07-26T10:39:47Z
dc.date.issued 1997
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/8640
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1997
dc.description.abstract Çok açıklıkli köprü kirişlerinde mesnet oturmalarının eğilme momentlerine etkisinin araştırılması konulu bu tezde esas olarak 3 açıklıktı bir köprü kirişi dikkate alınmıştır. Giriş bölümünde hiperstatik sistemlerin çözümünde kullanılan kuvvet metodu ve tezin ileri konularında faydalanılan redüksiyon teoremi ve courbon yönteminden bahsedilmiştir. İkinci bölümde öncelikle her bir mesnedin ayrı ayrı AA, AB, AC, AD deplasmanı yapmaları halinde kesit tesirleri hesaplanmıştır. Daha sonra aynı köprü kirişi üzerinde muhtelif yükleme halleri için (g sabit yük hali, 1. açıklık ortasında F tekil yük hali, 2.açıklık ortasında F tekil yük hali, 3. açıklık ortasında F tekil yük hali, 1. açıklıkta q yayılı yük hali, 2. açıklıkta q yayılı yük hali, 3. açıklıkta q yayılı yük hali) kesit tesirleri hesaplanmıştır. Redüksiyon teoremi kullanılarak A,B,C,D kesitlerindeki maksimum yer değiştirmeler yani mesnetlerin özelliğini kaybettikleri sınır değerler yukarıdaki muhtelif yükleme halleri için hesaplanmıştır. Ardından aynı yükleme halleri için B ve C mesnet eğilme momentlerinin A ve B mesnetlerindeki maksimum mesnet hareketlerine bağlı değişimleri ayrı ayrı incelenmiş ve aralarındaki bağıntı bulunmuştur. Köprü enkesit özellikleri, kiriş atalet momenti ve elverişsiz şerit sayısı hesaplanıp son olarak kenar ana kirişin B,5,15 kesitlerinde eğilme momentleri, bu moment değerlerini maksimum yapan yüklemeler için ayrı ayrı hesaplanmıştır. Bu yükleme halleri için AA, AB, AC, AD deplasmanları durumlarında M^^ =Mi^^uMM^,,MMtXil2,M1MXPİ,MMllXF2 ve benzer şekilde AB,rAV.^,AC"JvV,AD,^V." ve MltAV~ değerleri bulunur. Bulunan MAX / MAX / 1 MAX 2, MAX / 1 w değerler tablo değerleri ile desteklenmiş ve kontrol edilmiştir. Betonarme karayolu köprülerinin boyutlandırılmasında aşağıda gösterilen yük ve etkilerden varolanlar dikkate alınmalı her yük veya etki altında bulunacak tesirler ayrı ayrı hesaba katılmalıdır. Genel olarak yükler, A grubu yükler (zati yük, hareketli yükler, boyuna kuvvetler, mesnet şartlarındaki değişme, merkezkaç kuvveti, rüzgar yükü, ısı tesiri, kar yükü, rötre, sünme, zemin itkisi, suyun kaldırma kuvveti, su akıntısının etkisi, buz itkisi, atalet etkisi, öngerilme etkisi ) ve B grubu yükler (yapım safhalarından ötürü etkiler, deprem etkisi, çarpma ) olarak 2 çeşittir. Mesnet şartlarındaki değişme temel zeminindeki hareketten ötürü mesnetlerde meydana gelebilecek öteleme ve dönmeler, beklenen büyüklükleri ile göz önüne alınmalıdır. Ancak, yapı rijit mesnetlendirilmiş olduğu (kaya üzerine) veya mesnet şartlarındaki değişiklikler az ise bu tetkik yapılmayabilir Bu inceleme sonucunda 5,15,B kesitlerinde AA, AB, AC, AD deplasmanlarının her bir cm. 'si için aym kesitteki eğilme momentlerinin ulaştığı değerler tablo olarak verilmiştir. AAmax, ABmax, ACmax, ADmax değerlerine karşılık gelen moment değerleri belirlenmiştir.
dc.subject Hipersitatik sistemlerin çözümünde kuvvet metodu
dc.subject Çok açıklıklı köprü kirişleri
dc.subject Redüksiyon teoremi ve courbon yöntemi
dc.title Çok açıklıklı köprü kirişlerinde mesnet oturmalarının eğilme momentlerine etkisi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster