dc.contributor.advisor |
Doç. Dr. Asım Güralp |
|
dc.contributor.author |
Keldi, Halil İbrahim
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-26T11:14:57Z |
|
dc.date.available |
2018-07-26T11:14:57Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/8932 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005 |
|
dc.description.abstract |
İnsanoğlu önleyemediği nüfus artışına karşın kullanabileceği alanlarını da küçültmüştür. Bu nedenle teknolojik gelişmelerin de yardımıyla daha dar alanlarda daha fazla insan istihdam etmeye çalışmıştır. Böylece kullanılan binaların boyları gün geçtikçe uzamıştır. Zamanla bu yüksek yapılar prestij haline gelmiştir. Bu çalışma da hedef betonarme yüksek yapılarda kullanılan taşıyıcı sistemleri incelemek ve bu sistemlerin arasında karşılaştırma yapmaktır. Bu nedenle 40 katlı betonarme bir yüksek yapı örnek alınmış ve sapmaların en aza indirilebilmesi için bloklara bölünerek kolonlu sistem ve perdeli sistem olarak çözülmüş ve karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak çok yüksek yapılarda perdeli sistemin kolonlu sisteme nazaran daha kolay tasarlanabildiği özellikle depremselliği yüksek olan ülkemizde rijitlik yönüyle de perdeli sistemin tercih edilmesi gerektiği görülmüş hatta kat sayısı arttıkça perdeli sistemin daha ekonomik olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sebeplerden dolayı 40 katlı veya daha yüksek yapıların eğer betonarme sistem kullanılacaksa perdeli taşıma sistemi seçilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. |
|
dc.subject |
Yüksek yapı |
|
dc.subject |
Yüksek yapıları etkileyen yükler |
|
dc.subject |
Taşıyıcı sistem |
|
dc.title |
Yüksek yapıların alternatif sistemlerle oluşturulması ve maliyet bakımından karşılaştırılması |
|
dc.type |
Tez |
|