Özet:
Analitik Hiyerarşi Yöntemi adı altında hazırlanan bu çalışma, dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Analitik Hiyerarşinin tanıtımı, nasıl oluşturulduğu, avantajları, öncelikleri ve yöntemin duyumsal kabulü örneklerle ele alınmaktadır.Karar matrisinin oluşturulup özvektörün hesaplanması ve değerlendirilmeleride yer almaktadır. İkinci bölümde, örneklerle Analitik Hiyerarşi Yöntemleri ele alınmaktadır.RMS ve MAD için doğruluk testleri ve ters kare kurallarına da ayrıca yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, özvektör, özvektör yöntemi ile diğer yöntemleri karşılaştırma ele alınmaktadır.Kullanılan skalanın tercih nedenleri ele alınmaktadır.Karar aşamaları ve Delphi Yöntemi ile fikir birliği kavramı da yer almaktadır. Dördüncü bölümde, Analitik Hiyerarşi Prosesi ile ilgili bir uygulama yer almaktadır.Bu uygulamada, Oyak Sigorta A.Ş.' nın en başarılı acente seçimi konusu ele alınmıştır. Bu bölümleri sonuç, ek ve yararlanılan kaynaklar kısmı takip etmektedir SUMMARY Under the name of The Analytic Hierarchy Process, this work includes four chapters. Chapter one gives a general introduction to The Analytic Hierarchy Process. How to structure a hierarchy, their advantages, priorities and intuitive justification of the method explain by examples. It includes also how to structure a decision matrix, and numerical calculations of eigenvektor. Chapter two gives examples for The Analytic Hierarchy Processes. It gives also tests for accuracy, RMS and MAD. Chapter three introduces the explanations of eigenvektor and comparing the eigenvektor method with other methods. It will be shown that our scale is no worse than any other scale, and discuss consensus in the Delphi method.. Chapter four gives a wealth example for The Analytic Hierarchy Process. The example is to choose the best acengy of the insurance company of Oyak. These chapters followed by result, appendix and references.