Özet:
Eğriler ve yüzeyler özellikle matematik ilmi içerisinde başlı başına önemli bir uğraş alanını oluşturmaktadır. Bu Yüksek Lisans Tezinin amacı, bilgisayar yardımı ile yüzey grafiği çizmenin ilk adımını oluşturan düzlemdeki bir eğriyi uzayda döndürmek sureti ile yüzey grafiği elde etmektir. Bu eğrinin elde edilmesi ise Cubic Spline interpolasyonu ile sağlanmaktadır. ilk bölümde Cubic Spline interpolasyonu teorik olarak anlatılmıştır, ikinci bölümde üç boyutlu uzaydaki bir görüntünün bilgisayar ekranına nasıl düşürüldüğü ve koordinat eksenlerinin dönüşümü anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise 'yüzey türetme' başlığı altında yüzeyin değişik konumlan incelenmiştir. Dördüncü bölümde programın genel algoritması hakkında bilgi verilmiş, programın çıktısı ile birlikte algoritması ve ileriki aşamalarda ideal olarak çizdirilmek istenen bazı fonksiyonların yüzeylerine örnekler verilmiştir.