Özet:
İşletmelerin geçmişten günümüze hızlı değişim göstermeleri, değişen çevre ve teknolojik gelişmelere uyum sağlama gerekliliği "Uzun Vadeli Planlama" kavramının doğmasına neden olmuştur. Günümüzde pek çok işletme Uzun Vadeli Planlama yöntemini kullanmaktadır. Uzun Vadeli Planlama aynı zamanda Stratejik Planlama olarak anılmaktadır. Stratejik planlama bir işletmede en alt kademeden en üst kademeye kadar her birimin temel amaç doğrultusundaki hareket tarzım ifade eder. Amacın belirlenmesinden, o amaca ulaşıncaya kadar atılan her adımda bu planın etkisi vardır. Bu etki hem yönetim hem de faaliyet alanında kendisini göstermektedir. Birinci ve ikinci bölümlerde genel olarak yukarıda değindiğim konular ve gelişmeler üzerinde durdum. Üçüncü bölümde ise bu planlatın uygulama sahası yani üretim aşamasında nasıl ele alındığını inceledim. Üçüncü bölümde aynı zamanda talep tahminlerine regresyon ve transportasyon yöntemiyle çözüm üretmeye çalıştım. Son bölümde ise olayın finans boyutuna değindim.