Özet:
Çalışmada ilk olarak öğrenmenin tanımlarına yer verilmiştir. Çeşitli bilim insanlarının ve araştırmacıların görüşlerine ve araştırmalarına değinilmiştir. Öğrenme tanımları, metotları ve kaynaklarından örnekler verilmiş, motivasyonun öğrenmedeki etkisine vurgu yapılmıştır. Daha sonraki kısımlarda ise matematik eğitimine ve ülkemizde bu konuda yaşanan sıkıntılar ele alınmıştır. Çeşitli lise türleri incelenmiş, bu okulların sistemlerinden ve bu okullarda verilen matematik eğitiminden söz edilmiştir. Ayrıca öğrenciler üzerinde incelediğimiz iki konunun lise ve dershane kitaplarındaki anlatılışı verilmiş ve bu kitaplardan öğrencilere sorular yöneltilmiştir. Öğrencilerden verilen soruları çözmeleri ve çözümü nasıl yaptıklarını çözümün yanına açıklamaları istenmiştir. Bu çalışmada Kocaeli'nin Gebze, Çayırova, Darıca, Dilovası ve İzmit Merkez ilçelerindeki çeşitli ortaöğretim kurumları ve dershanelerinde eğitim - öğretim gören 35 lise öğrencisiyle çalışılmıştır. Yararlı bir eser olması dileklerimizle.