Özet:
Günümüzde raylı taşıt araçları kent içi, kentler arası ve ülkeler arası taşımacılıkta, özellikle yolcu taşımacılığında hava, deniz ve karayolları, ile rekabet etmek zorundadır. Eu rekabetin raylı taşıtlar lehine gelişmesi bu taşıtların dana güvenilir, dana konforlu güzel görünümlü ve daha hızlı olmalarını gerektirir. Gelişmiş ülkelerde son yıllarda üretilmekte olan yük sek hızlı trenlerde özellikle dış kısımlarda paslanmaz çelik, alüminyum ve kompozit malzemeler yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Bu şekilde taşıt ağırlıkları büyük bir oranda azalıp buna paralel olarak hız artacaktır. Ayrıca korozyona karşı olan dayanımlarından dolayı uzun bir müddet bakım gerektirmemektedir. Aynı düşünüş tarzı yolcu taşımacılığı dışında yük ve benzeri taşımacılık alanlarındaki taşımacılığın, gelişmiş ülkelerdeki taşımacılık ile kıyaslanmayacak oranlarda olduğu gerçeği konuyu ayrıca güncelleştirmektedir. Demiryolu taşıtlarının gelişen teknolojiye ayak uydurabilmesi için alternatif malzemeleri kullanmaktan kaçınmamak gerekir. Malzemelerin konstrüksiyonlarına en uygun konstrüksiyonları çıkarıp bu konstrüksiyonlara göre emniyet koşullarından özveride bulunmadan uygun kaynak yöntemi seçilerek mukavemeti arttırılır. En uygun konstrüksiyon seçi mi aynı zamanda oluşabilecek titreşim ve deformasyonlarının minimuma inmesini sağlar. Bu kriterlere bir bütünlük oluşturması bakımından montaj sürecinde en uygun montaj ve kaynak sıraları belirlenmelidir. Böylece taşıt imalatındaki emniyet maksimuma çıkmış olacaktır.