Abstract:
Yapılan bu deneysel çalışma ile motorlu taşıtlarda motor soğutma suyu pompası olarak kullanılan açık kanatlı çarklı santrifüj pompalarda aralık kayıpları ve aralık değişiminin bu kayba etkileri incelenmiştir. Bilhassa bu çalışma ile yalnızca deneysel sonuçlar değil aynı samanda farklı kaynaklardan elde edilen teorik bilgilere ve çalışmalara da yer verilmiştir. Bu konu üzerinde araştırma yapmış ve sürdüren araştırmacıların ortaya koydukları fikirlerin doğruluğu bu çalışma ile irdelenmiştir. Otomotiv endüstrisinde önemli bir yer tutan motorun hayati bir elemanı olan soğutma suyu pompalarının en iyi çalışma şartlarında, en iyi verimle ve en az güç harcayacak şekilde işletilmesi oldukça önemlidir. Bu amaçla açık kanatlı çarkların üretimindeki yeni çalışmalara ışık tutması açısından teknolojideki gelişmeler de bu çalışma ile incelenmiştir.