Özet:
Bu çalışmada temel olarak hidrostatik transmisyon HST incelenmiştir. öncelikle diğer güç iletim metodlarına karşın kullanım sebebleri gözden geçirildikten sonra sistemin en temel bileşeni olan pozitif deplasmanlı pampalar ele alınmıştır. HST pompalarının aynı zamanda motor olarak da çalışabileceği göz önüne alınarak motorlar için ayrı bir başlık açılmamıştır , -farklılıklar belirtilmiştir. özellikle en çok kullanılan aksial pistonlu pompalar ise ayrıntılı olarak etüd edilmiştir. Bu amaçla aksial pistonlu pompaların dizayn ve konstrükti-f özellikleri, verim ve kayıp modellerine yer verilmiştir. Sonraki adımda da pompalarda kullanılan kontrol sistemleri anlatılmıştır. Kısım 4 te ise HST için motor pompa kombinasyonları ve devreler, çalışma karekteristikleri ve boyut landırı İmaları incelenmiştir. En son kısımda, A başlığı altında raylı taşıtlarda bir lokomati-fte bir çok transmisyonu aynı anda içeren yardımcı donanımlar için bir örnek etüd edilmiştir. B başlığında da Hareketini HST ile sağlayan bir taşıtın uygulaması yapılmıştır. Kaynaklara atı-f yapılan yerler kaynak numarası veri lerek belirtilmiştir.