Özet:
Günümüzde taşıtlarda kullanılan fosil yakıtlar, gerek emisyonları, gerekse rezervlerinin yetersizliği nedeniyle gelecekte ihtiyaca cevap veremeyecektir. Bu sebeple yapılan alternatif yakıt arayışlarında, yüksek yanma hızı, geniş tutuşma aralığı, düşük ateşleme enerjisi ve en önemlisi teorik olarak sadece su buharı emisyonu vermesi gibi olumlu özellikleriyle hidrojen büyük avantaj sahibidir. Hidrojen taşıtlarda direk olarak içten yanmalı motorlarda kullanılabildiği gibi, mevcut yakıtın zenginleştirilmesinde ve elektrik motorlu taşıtlarda yakıt hücrelerinde elektrik üretimi amacıyla kullanılabilmektedir. İçten yanmalı motorlarda hidrojen kullanımında karşılaşılan erken tutuşma ve geri tutuşma gibi sorunlar, gelişmiş püskürtme sistemleri ve çeşitli modifikasyonlarla giderilmiştir. Ancak hidrojenin kullanılabilmesi için, mevcut yakıtlarla rekabet edebilecek üretim maliyetlerine ve gereksinimlere cevap verebilecek depolama tekniklerine sahip olmalıdır. Mevcut ve geliştirilmekte olan hidrojen üretim ve depolama yöntemleri incelenmiş ve hidrojenin taşıtlarda kullanım yöntemleri hakkında bilgi verilerek daha önce yapılmış çalışma sonuçlan incelenmiştir.