Özet:
Tezde komi olan fren durumlarının incelenebilmesi için üç fiziksel kanundan faydalanılmıştır. Bu kanunlar, Aksiyon-Reaksiyon kanunu, Coulomb' un sürtünme kanunu, ve mekaniğin ana kanunu olarak kabul edilen Newton' un ikinci kanunudur (F=ma). Bu kanunlar haricinde kuvvet ve moment dengeside sıkça kollanılarak sisteme etki eden kuvvetler bulunmuştur. Tezde değişik yapıda olan römorklu taşıtlar ayrı ayrı ele alınarak incelenmiştir. İlk olarak treni olan bir römork ve bir binek araçtan oluşan kombinazyon ele alınmıştır. Bu kombinasyona frenleme esnasında kuvvet ve moment dengesinin uygulanmasıyla binek araca (çekici) ve römorka etki eden kuvvetler ayrı ayrı bulunmuştur. Aynı işlemler bu kez römorkun frensiz olması ve AB S fren sistemine sahip binek aracı için ayrı ayrı yapılmıştır. Bu sistemin incelenmesinden sonra üç dingilli çekici-yan römork kombinazyonuna geçilerek, her bir dingilin yükü ve fren kuvveti gösterilmiştir. Ayrıca bu kombinazyonun çeşitli yükleme ve orantısal valf ayarlan için belirlenmiş sürtünme kullanım hesaplan maddeler halinde açıklanarak şekil üzerinde gösterilmiştir.. Daha sonra tandem dingilli yan römork-çekici, tandem dingilli çekici-tandem dingilli yan römork kombinazyonları ele alınmıştır. Son olarak tandem dingilleri ile donatılmış çekici ve yan römork kombinazyonlarına değişken fren kuvvet dağılımın uygulanmasıyla elde edilen lastik- yol sürtünme kullanımın sonuçlan açıklanarak şekil üzerinde gösterilmiştir