Özet:
Lastiğin kilitlenmeden frenlenmesi sisteminin günümüzde tüm ticari ve binek arabalarda uygulanması giderek artmaktadır. Günümüzde araç güvenliğine müşteri, imalatçı ve de hükümet tarafından verilen önem üzerine ABS sistemi yaklaşık olarak 300 farklı modele gerek standart gerekse opsiyonel ekipman olarak uygulanmıştır. 1900 'lü yıllarda öncelikle trenlerde kullanılan bu sistem daha sonra ikinci dünya savaşında kullanılan jetlere de uygulanmıştır. Eski tip ABS sistemleri, o zamanın mekanik ve analog elektronik teknolojileri limitlerinde sınırlıydı. Bu sebeple ABS sistemi 1970lerden önce lüks ve pahalı binek araçlarında kullanılamamıştı. 1980' li yıllarda elektronik alanındaki gelişmeler, yani chip teknolojisinin bulunması ile ABS'nin maliyeti ve uygulama alanı da genişledi. ABS fren sistemi, maksimum fren gücü anında halen var lan yan güçlerle ayarlama sağlar. yeterli yan güç olması halinde, darbeli fren kafi önlem değildir. Ayakla darbe fren aşın yavaştır ve yeterli değildir. Çünkü yol ile lastikler arasındaki sürtünme değerleri çok sık değişir. Tekerleklerdeki devir sayısı farklılıkları ABS tarafından değerlendirilir. İlaveten değişen sürtünme katsayıları da dikkate alınır. Böylelikle tekerlekler bloke olmadan ve yan güçler kaybedilmeden araç optimal olarak frenlenebilir. Devir sayısı sezicilerden, kumanda ünitesine sürekli devir sayı verileri aktarılır. Kumanda ünitesi bu verilerin ışığında tekerlek devir sayısını, tekerleğin yavaşlama ve hızlanmasını algılar. Bir tekerlek devri fren tesiri bölgesi içinde iken kumanda ünitesinden, hidrolik üniteye ayar komutları gönderilir. Hidrolik ünite de her tekerleğe gelen basma ayarlar.