dc.contributor.advisor |
Y. Doç. Dr. İsmail Yüksek |
|
dc.contributor.author |
Alarçin, Fuat
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-30T08:00:54Z |
|
dc.date.available |
2018-07-30T08:00:54Z |
|
dc.date.issued |
1999 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/9758 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1999 |
|
dc.description.abstract |
Taşıtlarda meydana gelen titreşimler sürüş konforunu etkilemekte, aynı zamanda aracın ömrünü kısaltmakta ve taşıtın kontrolünüde zorlaştırmaktadır. Bu nedenle araçta meydana gelecek titreşimler izole edilmelidir. Bunu gerçekleştirebilmenin bir yolu süspansiyon yerdeğiştirmesinin mümkün olabildiğince azaltılmasıdır. Bu çalışmada, sürüş konforunun en iyi durumda olabilmesi için bağımsız, arka bağımlı ve bağımlı aks taşıt tiplerinin titreşim analizleri bir bilgisayar programı yardımıyla yapılmıştır. Bu incelemede yol pürüzlülüğü basamak fonksiyon olarak tanımlanmış ve her bir taşıt modeli için hareket denklemleri Lagrange metodu kullanılarak oluşturulmuştur. Yedi serbestlik dereceli taşıt modelinin dikkate alındığı bu uygulamada zamana bağlı simülasyonlar ve frekans analizleri gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma Ue, bağımsız, arka bağımlı ve bağımlı akslı taşıtların titreşimler açısından avantaj ve dezavantajları bulunmuştur. Ayrıca süspansiyon sisteminde kullanılan yay ve sönüm elemanlarının dinamik özelliklerinin ne olması gerektiği konusunda öneriler yapılmıştır. |
|
dc.subject |
Süspansiyon sistemi |
|
dc.subject |
Aktif süspansiyon sistemi donanımı |
|
dc.title |
Dört tekeri tahrikli bir aracın aktif ve pasif süspansiyon sisteminin dinamik incelenmesi ve performanslarının karşılaştırılması |
|
dc.type |
Tez |
|