dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Necati Tahralı |
|
dc.contributor.author |
Çilingir, Handan
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-30T08:12:00Z |
|
dc.date.available |
2018-07-30T08:12:00Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/9795 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001 |
|
dc.description.abstract |
Teknolojideki hızlı ilerlemeler ve bilgisayar teknolojisinin gelişmesi ile sonlu elemanlar yöntemi kolayca uygulanabilir bir metot olmuştur. Yapılan çalışmada ilk olarak, sonlu elemanlar yönteminin, düzlem çerçeve sistemi için, katılık matrisi, kütle matrisi ve deplasman vektörü elde edilmiştir. Bu çalışmadaki aracın konstrüksiyonu da bu sistemden oluşmuştur. 6x6 karosersiz askeri aracın, çeşitli açılarda atış durumundaki gerilme, modal ve harmonik analizleri sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Bu hesaplamalar yapılırken Matlab ve Ansys bilgisayar programlan kullanılmıştır. Bu iki yöntemle elde edilen sonuçlar arasında karşılaştırma yapılmıştır. Son olarak, araçta meydana gelen gerilmeler esas alınarak kesitlerde optimizasyon gerçekleştirilmiştir. |
|
dc.subject |
Sonlu elemanlar yöntemi |
|
dc.subject |
Karkas yapısı ve çubuk kesitleri |
|
dc.subject |
Harmonik analiz |
|
dc.subject |
Maksimum gerilmeye göre uygun kesit belirleme çalışması |
|
dc.title |
Bir askeri aracın sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak dinamik analizi |
|
dc.type |
Tez |
|