Özet:
Çeşitli dişli mekanizmalarında merkez bir çıkış dişlisinde oluşan titreşimlerin, dişli mekanizmasını taşıyan gövdeye olan titreşim geçirgenliği incelenmiştir. Öncelikle titreşimi oluşturan farklı kuvvetler toplanarak tek bir etki halinde hesaplara katılması sağlanmıştır. Bu kuvvetlerin oluşturduğu titreşimlerin geçirgenliği Matlab'da düzenlenmiş özel bir program yardımıyla diyagram haline getirilmiştir. Bir sisteme, aynı anda frekansları farklı olan birden fazla titreşimin etkide bulunması halinde geçirgenliği kontrol altına almak için, sistemde sadece elastik eleman ve sönüm elemanı kullanmanın yetersiz olduğu görülmüştür. Aynı yöntemler dişli mekanizma sistemlerinde uygulanmıştır. Dişli mekanizma örneklerinde rulmanh yataklar kullanıldığından sönüm değeri c=0 alınarak hesaplar yapılmıştır. Bu durumda,çıkış milini yataklayan rulmanh yatakların ayrı ayrı geçirgenliği diyagramlarla gösterilmiştir. Çizilen diyagramlardan titreşimlerin büyük bir bölümünün gövdeye iletildiği ve kontrol altına alınamadığı saptanmıştır.