Özet:
1. bölümde süspansiyon sistemlerinin genel özelliklerine değinilmeye çalışılmış ve taşıt titreşimlerini analiz ederken izlecek yolun blok şeması çıkartılmıştır. Ayrıca bu konuda daha önceden yapılmış olan çalışmalara değinilmiştir. 2.bölümde taşıt titreşimlerine yol açan dikey ve kanber uyarıları ve bunlara ait spektrum yoğunlukları ile ilgili bilgi verilmiş, tireşimlere sebep olan yol uyarısı ile ilgili gerekli tanım ve değerler aktarılmıştır. Ayrıca kombine yol uyanları üstünde durulmuştur. 3. bölümde tekerleklere gelen dikey dinamik ve yatay dinamik teker kuvveti ile ilgili gerekli bilgi aktarılmış ve bunlar ile ilgili gerekli bağıntılar çıkartılmıştır. Dinamik teker kuvveti bilindiği üzere en önemli irdeleme kriterlerinden birisidir. Dinamik tekerlek kuvvetinin seyir emniyeti üstünde önemli bir etkisinin olduğu yapılan çalışma ile ortaya konulmuştur. 4.bölümde taşıt titreşimlerinin yorumlanmasını kolaylaştıracağı düşüncesi ile, tekerlek askı sistemlerinin analizlerine ve birbirleri ile olan farklarına değinilmiştir. 5. bölümde ise süspansiyon sistemlerinin tipleri ve süspansiyon sistemi içerisinde bulunan elemanlar incelenmiştir. Ayrıca son yıllarda daha fazla uygulama bulmuş olan aktif süspansiyon sistemlerine kısaca değinilmiştir. ö.bölümde ise süspansiyon sistemlerinin analizinde göz önünde tutulacak irdeleme kriterlerine değinilmiş ve önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. 7. bölümde taşıt titreşimlerinin analizi için kurulabilecek olan modeller hakkında bilgi verilmiş ve tek akslı tek izli taşıt modeli için örnek hareket denklemleri çıkartılarak sonuca nasıl ulaşılması gerektiği konusunda bilgi verilmiştir. 8. bölümde, tek akslı tek izli taşıt modeli kurulup gerekli hareket denklemleri çıkartılmış, yazılan Q-Basic programı ile elde edilen sonuçlar, değişik parametreler açısından analiz edilmiştir. Yapılan çalışma ile taşıt seyir hızının, süspansiyon yay sertliği ve sönüm katsayısının, lastik yay sertliğinin, yol pürüzlülüğü spektrum yoğunluğu ve yol dalgalılık faktörünün, taşıt içerisinde bulunan sürücü koltuğunun yay sertliği ve sönüm oranının ve taşıt kütlesinin seyir emniyeti ve konfor üstünde ne kadar etkili olduğu ortaya konulmuştur.