dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Atilla Bozacı |
|
dc.contributor.author |
Akbel, Nebil Arda
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-30T08:12:12Z |
|
dc.date.available |
2018-07-30T08:12:12Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/9820 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001 |
|
dc.description.abstract |
Yapılan araştırmalara göre elde edilen veriler, taşıt frenlerinde optimum balata konst diksiyonun çok önemli olduğunu göstermektedir. Bilindiği gibi bir fren sisteminin iyiliği sisteme verebildiği frenleme momenti ile doğru orantılıdır, bu yüzden farklı konstrüksiyonlarda frenleme momentinin nasıl değiştiğini öğrenebilmek amacıyla deneyler ve hesaplamalar yapıldı. Tezimin ana konusu bu karşılaştırmaları içermektedir. Bu çalışma çok az teorik bilgi ihtiva eder, içeriğin büyük bir kısmı deneysel sonuçlardan oluşmaktadır. Yapılan çalışmalar sonucunda optimum konstrüksiyonlar belirlenmeye çalışılmıştır. Bu konstrüksiyon balatanın pabuçlara çakılması esnasında belirlenen bir açı ile ifade edildi. Bu açı balatanın üst ucunu fren tablasının merkezi ile birleştiren çizginin yatayla yaptığı dar açı olarak belirtilebilir. Bu çalışmada optimum balata açısı deneysel çalışmalar ışığında araştırıldı. Deneyler sırasında üç farklı balata açısı kullanıldı. |
|
dc.subject |
Hidrolik fren sistemleri |
|
dc.subject |
Kampanalı frenlerde optimum balata konstrüksiyonun incelenmesi |
|
dc.title |
Kampanalı frenlerde bazı konstrüktif parametrelerin incelenmesi |
|
dc.type |
Tez |
|