YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Kampanalı frenlerde bazı konstrüktif parametrelerin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Atilla Bozacı
dc.contributor.author Akbel, Nebil Arda
dc.date.accessioned 2018-07-30T08:12:12Z
dc.date.available 2018-07-30T08:12:12Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/9820
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001
dc.description.abstract Yapılan araştırmalara göre elde edilen veriler, taşıt frenlerinde optimum balata konst diksiyonun çok önemli olduğunu göstermektedir. Bilindiği gibi bir fren sisteminin iyiliği sisteme verebildiği frenleme momenti ile doğru orantılıdır, bu yüzden farklı konstrüksiyonlarda frenleme momentinin nasıl değiştiğini öğrenebilmek amacıyla deneyler ve hesaplamalar yapıldı. Tezimin ana konusu bu karşılaştırmaları içermektedir. Bu çalışma çok az teorik bilgi ihtiva eder, içeriğin büyük bir kısmı deneysel sonuçlardan oluşmaktadır. Yapılan çalışmalar sonucunda optimum konstrüksiyonlar belirlenmeye çalışılmıştır. Bu konstrüksiyon balatanın pabuçlara çakılması esnasında belirlenen bir açı ile ifade edildi. Bu açı balatanın üst ucunu fren tablasının merkezi ile birleştiren çizginin yatayla yaptığı dar açı olarak belirtilebilir. Bu çalışmada optimum balata açısı deneysel çalışmalar ışığında araştırıldı. Deneyler sırasında üç farklı balata açısı kullanıldı.
dc.subject Hidrolik fren sistemleri
dc.subject Kampanalı frenlerde optimum balata konstrüksiyonun incelenmesi
dc.title Kampanalı frenlerde bazı konstrüktif parametrelerin incelenmesi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster