YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Sekiz serbestlik dereceli bir taşıtın titreşimleri ve kontrolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç. Dr. İsmail Yüksek
dc.contributor.author Güçlü, Fehmi
dc.date.accessioned 2018-07-30T08:12:14Z
dc.date.available 2018-07-30T08:12:14Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/9824
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001
dc.description.abstract Taşıt titreşimleri, taşıtlarda hız, konfor ve ömrü etkilediği için istenilmeyen bu durumun ortadan kaldırılması yani taşıt titreşim genliklerinin minimuma indirgenmesi gerekmektedir. Burada kullanılacak yöntem, süspansiyon sistemleridir. Bu nedenle, tezde en basit modelden sekiz serbestlik dereceli modele kadar taşıt modelleri oluşturularak ve hareket denklemleri elde edildi. Bu formülasyonda, taşıt gövde ve akslarının kütleleri, gövde atalet momentleri, süspansiyon elemanlarının özellikleri, lastik tekerlekler, yol fonksiyonu ve taşıtın hızı gibi faktörler dikkate alındı. Problemin çözümüne girmeden önce, giriş bölümünde taşıt süspansiyonları ile ilgili genel bilgiler verilmiştir. Bunlar, titreşim tekniği, günümüzde araçlarda kullanılan taşıt süspansiyon sistemleri (pasif, yan aktif, aktif), süspansiyon sistemlerinde kullanılan yay ve amortisörlerle ilgili bilgilerdir. Son bölümde ise sekiz serbestlik dereceli sürücü koltuk ilaveli bir taşıt modeline PID kontrol yöntemi uygulanmış ve sonuçlar incelenmiştir.
dc.subject Taşıt süspansiyon sistemleri
dc.subject Taşıt modelleri ve hareket denklemleri
dc.subject Aktif süspansiyonlarda pid kontrol yöntemi
dc.title Sekiz serbestlik dereceli bir taşıtın titreşimleri ve kontrolü
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster