dc.description.abstract |
Üretim, hizmet veya diğer amaçlar için kurulmuş olan tüm organizasyonlar, kalitenin elde edilmesi problemiyle karşılaşmaktadırlar. Bu noktada Toplam Kalite Yönetimi, bir organizasyonun ürün veya hizmetlerinin kalitesini elde etmeye ve arttırmaya çalışan müşteri odaklı bir yönetim felsefedir. Yüksek bir etkinlik için Toplam Kalite Yönetiminin prensipleri, her organizasyonun kendi -yapışma göre uyarlanmalıdır. Böylece, organizasyon performansını kontrol etmeyi amaçlayan Toplam Kalite yaklaşımı organizasyonun amacına uyum sağlayarak, bu organizasyonun kültürünü, ortamım, kalitesini ve prodüktivitesini attırmaktadır Bu tezde, Standartların Kaliteyi Geliştirme Üzerindeki Etkileri Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Kalite Güvence Sistemleri incelenmiştir. Birinci bölümde, standart ve kalitenin tanımı, tarihi gelişimi ve boyutları incelenmiştir. Bu bölümde ayrıca, kalitenin önemi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde,- Toplam Kalite Yönetimi genel olarak İncelenmiştir. Toplam Kalite Yönetiminin tanımlanmasında çok çeşitli yaklaşımlar olduğundan, bu bölümde bu tanımlardan bazı örnekler verilmiştir. Burada ""özellikle, ISO 9000*in Toplam Kalite Yönetiminin uygulanmasında temel bir geçiş noktası olarak göz önüne alınması, gerektiği belirtilmiştir. ' - ~~ Üçüncü bölüm ise, ISO 9000 Kalite Güvence Sitemini^ açıklamaktadır. Bu bölümde, ISO 9000'in bazı temel elemanları tanımlanarak incelenmiştir....""__ Dördüncü bölüm ise, standartların kaliteyi geliştirme ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır. - Son olarak, temel sonuçları incelenmiştir. |
|