dc.contributor.advisor |
Y. Doç. Dr. Muharrem Boğoçlu |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Davut
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-30T08:22:58Z |
|
dc.date.available |
2018-07-30T08:22:58Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/9904 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004 |
|
dc.description.abstract |
Demiryolları günümüzün en güvenli ve en konforlu ulaşım araçlarından biridir. Raylı araçlardan ilk etapta beklenen şey emniyetli olmasıdır. Konfor ise genelde 2. planda gelmektedir. Tekerlekler ve rayın teması sonucu ortaya çıkan etkileşimli kuvvetler hem konforu hem de emniyeti etkiler. Raylı araçları dinamik olarak inceleyebilmek için, ilk etapta doğru bir matematiksel modelin kullanılması şarttır. Ayrıca modellenen sistemlerinin gerçeğe yakınlık derecesi, sonuçlan doğrudan etkileyecektir. Birincil ve ikincil süspansiyonların karakteristiğiyle, tekerlek-ray etkileşimi, raylı araçların dinamik davranışını güçlü bir şekilde etkiler. Bu çalışmada, İstanbul Ulaşım A.Ş'de imal edilen araçları modellemek ve dinamik davranışlarını analiz etmek için ADAMS/Rail programı kullanılmıştır. Araçların dinamik analizinde, gerçek konfigurasyona sahip boji modeli ve ray düzgünsüzlüğü kullanılmıştır. Yolcuların konfor indeksini analiz edebilmek için, araç gövdesinde ölçülen ivmelenmeler kullanılmıştır. |
|
dc.subject |
Raylı araçlar |
|
dc.subject |
Raylı araçların dinamiği |
|
dc.subject |
Raylı araçların performansı |
|
dc.subject |
Rtx 2000 aracı ve modellenmesi |
|
dc.title |
Bir raylı aracın dinamik analizi |
|
dc.type |
Tez |
|