dc.contributor.advisor |
Prof. İrfan Yavaşlıol |
|
dc.contributor.author |
Örs, Örsan
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-30T08:23:01Z |
|
dc.date.available |
2018-07-30T08:23:01Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/9914 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004 |
|
dc.description.abstract |
Otomotiv sektörünün hızla gelişmesi ve rekabetin artmasından dolayı üreticiler, Pazar paylarını arttırmak için üstün özelliklere sahip ürünler geliştirmeye yönelmiştir. Üzerinde çalışılan konulardan birisi de otomobillerin sürüş konforunu etkileyen, özellikle virajlarda görülen bir kararsızlık durumu olan yanal kaymam önlenmesidir. Taşıtlarda seyir stabîlitesi yönünden kontrol parametrelerinin etüdü ve j uygulaması isimli bu tez çalışmasında, öncelikle taşıtın dinamik iki serbestlik dereceli matematiksel modeli oluşturulmuştur. Önce bu modele yanal kayma engelleme amacı ile sonrada bu sistemlerin çalışma prensipleri incelenmiştir. geliştirilen sistemler, Son olarak bu sistemlerin sağladığı faydalar ve nasıl geliştirilebilecekleri tartışılmıştır. |
|
dc.subject |
Araca etkiyen kuvvetler ve kayma |
|
dc.subject |
Çekiş kontrol sistemi ( asr ) |
|
dc.subject |
Elektronik stabilite kontrol ( esp ) |
|
dc.title |
Taşıtlarda seyir stabilitesi yönünden kontrol parametrelerinin etüdü ve uygulama örnekleri |
|
dc.type |
Tez |
|