dc.contributor.advisor |
Doç. Dr. Ferhat Dikmen |
|
dc.contributor.author |
Seyrek, Mehmet Emin
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-30T08:23:29Z |
|
dc.date.available |
2018-07-30T08:23:29Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/9961 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005 |
|
dc.description.abstract |
Gelişen teknoloji ve çeşitlenen müşteri beklentileriyle otomotiv sektöründe otomatik vites kutularının kullanımı hızla yaygınlaşmıştır. Bunun sonucunda da klasik otomatik vites kurulan da geliştirilerek sürekli değişken otomatik vites kurulan ve tiptronik otomatik vites kurulan üretilmiştir. Bu çalışmada otomatik vites kutularının ana parçalan olan tork konvertör, elektronik hidrolik kontrol ünitesi ve planet dişli mekanizmaları genel olarak açıklandı. Planet dişli mekanizmalarında hareket iletimi esnasında dişliler arasındaki ilişkiler irdelendi. Otomatik vites kutusunda kullanılabilecek bir basit planet dişli mekanizmasının sonlu elemanlar yöntemi ile gerilme analizi yapıldı. Analiz sonucunda dişlilerde gerilmelerin diş dibi ve temas yüzeylerinde yoğunlaştığı gösterildi. Sonuç olarak dişlilerin üretiminde dayanımı daha yüksek malzeme kullanımı ve dişlilerin tümüyle ya da bölgesel olarak ısıl işlemle sertleştirilmesi önerilebilir. |
|
dc.subject |
Otomobillerde kullanılan otomatik vites kutuları |
|
dc.subject |
Planet dişli mekanizmaları |
|
dc.subject |
Sonlu elemanlar yöntemi |
|
dc.subject |
Otomatik vites kurulan |
|
dc.subject |
Planet dişli mekanizmaları |
|
dc.subject |
Sonlu elemanlar yöntemi |
|
dc.subject |
Gerilme analizi |
|
dc.subject |
Ansys |
|
dc.title |
Otomobillerde kullanılan otomatik vites kutuları ve sonlu elemanlar yöntemi ile planet dişili mekanizmasının analizi |
|
dc.type |
Tez |
|