Özet:
Günümüzde motor kontrol sistemleri, yakıt tasarrufunu ve gücü arttırmaya çalışırken, egzost emisyonlarının da minimumda tutulması isteğine göre dizayn edilmektedir. Ateşleme zamanını optimize ederek, belirli yakıt - hava karışımı için, yakıt tasarrufunun ve gücün arttırılması vuruntu olayı ile sınırlanır. Ayrıca vuruntu, sıkıştırma oranım sınırlandıran temel faktördür ve motorlarda performansı, termik verimi ve ömrü etkileyen anahtar parametrelerden biridir. Vuruntu meydana gelmesi durumunda, motora çok büyük hasar verir bu nedenle motor çalışırken vuruntunun meydana geldiğini tespit etmek vuruntunun şiddetini belirlemek çok önemlidir. Bu çalışmada, örnek motorda meydana gelen vuruntunun tespiti amacıyla yerleştirilecek olan vuruntu sensörlerinin motor üzerinde uygun konumlandırılması hedeflenmiştir. Bu amaçla üç adet özdeş sensör önceden tespit edilmiş bölgelere yerleştirilmiştir. Karşılaştırma sonucunda blok üzerine yerleştirilen sinyallerin daha belirgin olduğu görülmüştür. Vuruntu sensörlerinin yer değiştirmesi ile yapılan ölçümlerde benzer sonuçlar elde edilmiştir.