Özet:
Bu tez çalışmasında, bir lokomotifin 54 serbestlik dereceli dinamik modeli, Matlab-Simulink yazılımında SimMechanics araçları ( SimMechanics Toolbox ) kullanılarak kurulmuş, farklı bozucu ray girişleri için kabin hareketleri incelenmiş ve bulanık kontrolcü ( Fuzzy Logic ) uygulanarak aktif titreşim kontrolü yapılmaya çalışılmıştır. Matlab-Simulink yazılımı, Simmechanics araçları ile mekanik sistemlerin dinamik modellemesi ve analizine esnek ve kolay bir yöntem sunmaktadır. Bu amaçla ilk yapılması gereken, mekanik sistemin elemanlarını, birbirleri ile olan etkileşimlerini, özelliklerini ve bozucu etkileri doğru ve eksiksiz bir şekilde saptamak ve fiziksel modelini çıkarmaktır. Sonrasında Simmechanics modelini kurmak, tanımlamalarını yapmak ve sonuçları yorumlamak kalmaktadır. Çalışmamda, Atalay (2009)' un yüksek lisans tezinde kullandığı dinamik model referans alınıp sırasıyla, Simmechanics modeli kurulmuş, bulanık mantık kontrolcü uygulanmış ve kontrollü-kontrolsüz sonuçlar karşılaştırmalı olarak verilmiştir.