Özet:
Üç değişik araç kombinasyonunda süspansiyon körükleri üzerinden basınç değerleri okunup daha sonra bu basınç değerleri ilgili körük üreticisinin vermiş olduğu basınç kuvvet dönüşümü formülleri yardımıyla her bir tekerlek grubuna gelen yükler hesaplanıp bu yükler optimum frenleme performansı değerlerini bulabilmek için kullanılmaktadır. İlk olarak çekici-tek dingilli yarı römork, ikinci olarak çekici-çift dingilli yarı römork ve son olarak çekici-tek dingilli yarı römork-tam römork kombinasyonları incelenmiştir. 9 değişik yük senaryosunda optimum frenlemeyi yapabilmek için teker grubuna uygulanması gereken ters sürtünme kuvvetleri bulunmaktadır. Hesaplamalardan elde edilen değerler grafikler yardımıyla gösterilmiştir. Tasarımda çekici ve römorkun ağırlığı, ağırlık merkezleri gibi belirli kabuller belirlenmiştir. EES programının yardımı ile yazdığımız program sürekli güncellenen verilerle beslendiğinde üç değişik araç kombinasyonu ve her değişken yol durumu için (ıslak-kuru, viraj, vs.) optimum frenleme kuvvetlerini hesaplayabilecektir.