YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Römorklu çekicilerde frenleme performansı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. İrfan Yavaşlıol
dc.contributor.author Okumuş, Nusret
dc.date.accessioned 2018-07-30T11:29:03Z
dc.date.available 2018-07-30T11:29:03Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/10556
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012
dc.description.abstract Üç değişik araç kombinasyonunda süspansiyon körükleri üzerinden basınç değerleri okunup daha sonra bu basınç değerleri ilgili körük üreticisinin vermiş olduğu basınç kuvvet dönüşümü formülleri yardımıyla her bir tekerlek grubuna gelen yükler hesaplanıp bu yükler optimum frenleme performansı değerlerini bulabilmek için kullanılmaktadır. İlk olarak çekici-tek dingilli yarı römork, ikinci olarak çekici-çift dingilli yarı römork ve son olarak çekici-tek dingilli yarı römork-tam römork kombinasyonları incelenmiştir. 9 değişik yük senaryosunda optimum frenlemeyi yapabilmek için teker grubuna uygulanması gereken ters sürtünme kuvvetleri bulunmaktadır. Hesaplamalardan elde edilen değerler grafikler yardımıyla gösterilmiştir. Tasarımda çekici ve römorkun ağırlığı, ağırlık merkezleri gibi belirli kabuller belirlenmiştir. EES programının yardımı ile yazdığımız program sürekli güncellenen verilerle beslendiğinde üç değişik araç kombinasyonu ve her değişken yol durumu için (ıslak-kuru, viraj, vs.) optimum frenleme kuvvetlerini hesaplayabilecektir.
dc.subject Optimum frenleme
dc.subject Çekici
dc.subject Tek dingilli yarı römork
dc.subject Çift dingilli yarı römork
dc.subject Tam römork
dc.title Römorklu çekicilerde frenleme performansı
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster