YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Müze olarak kullanılan tarihi binalarda sergileme ve depolama koşullarının M.S.Ü. İstanbul Resim ve Heykel Müzesi örneği üzerinde irdelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, Emine
dc.date.accessioned 2020-11-06T07:26:10Z
dc.date.available 2020-11-06T07:26:10Z
dc.date.issued 1992
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr:6060/xmlui/handle/1/11640
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1992 en_US
dc.description.abstract Batıda uzun süredir bir meslek ve uzmanlık alanı olarak kabul edilen müzecilik bilimi ülkenizde hala gerekli önemi görmemektedir. Müzelerin insanoğlunun, doğanın ve kültürün görsel ini vermeleri bakımından kültürün vazgeçilmez unsuru olarak ele alınmaları gerekirken en çok ihmal edilen kurumlar arasındadır. Müzelere ve bu alanda çalınanlara ayrılan butça son derece yetersizdir. Tarihi ve dönemsel nitelikleri bakımından önem tanıyan bir takım binaların müzeye dönüştürülmesi de yine bu alana ayrılan bütçenin yetersizliğindendir. Bu yolla hem korunması gereken yapıların onarım görmesi hem de bir müze açılmış olması düşünülmektedir. Tarihi binalar, hem süslemeleriyle izleyicinin motivasyonunu etkilemeleri, hem dolabım problemi, hem de birçoğu yüksek tavanlı ve büyük pencereli olan bu yapıların iklim kontrolünün sağlanmasın da problemlere ve bazen de çözümsüzlüklere neden olabilmeleri ne deniyle müze olabilecek son yapılardır. Büyük pencereler dışardan gelen her türlü zararlı etkinin denetlenmesinde güçlükler doğurabilmektedir. Geniş mekanlar ise, kapasitesi yüksek ölçme ve dengelemeci hazları gerektirmeleri bakımından sakıncalıdırlar. Bu cihazların kullanılması halinde bile denetim tam olarak gerçekleştirilememektedir. Özellikle, çok özel "bir koleksiyonun bulunduğu Resim ve Heykel Müzesi* »de tün olumsuz koşullar çözümsüz kalmaktadır. Bu tür müze binalarımda ideale yakın koşulların oluşturulabilmesi tamamen müzenin bütçesine bağlıdır. Ele alınan diğer iki örnek elan Türk ve İslam Eserleri Müzesi ve Şehir Müzesi bütçelerini devletten almaktadırlar. Resim ve Heykel Müzesi ise, Mimar Sinan üniversitesi bütçesinden faydalanmaktadır. Devletin üniversiteye ayırdığı bütçenin bir kısmı müzeye aktarılmaktadır. Dolayısıyla müzenin bütçesi diğer iki devlet müzesinin bütçesinden dana dardır. Benzer müzeler arasında bu anlamda em rahat durunda olan mü ze Sadberk Hanım Müzesi' tir. Müze, Koç Vakfı tarafından finanse edildiği için gerekli bütün önlemler alınabilmiştir. Sadece binanın konumu açısından titreşim problemi çözümsüz kalmıştır. Eğer bir müze yapısı içindeki eserlerin zarar görmesine ne den oluyorsa, hiç bir koruyuculuğu olmayan ve aksine zararlı bir ortam haline geliyorsa, objelerin hala aynı mekanda bile bile tutulması müze korumacılığı açısından son derece yanlıştır. Resim ve Heykel Müzesi içindeki objelerin yaşaması için hiçbir de netimin sağlıklı olarak yapılamadığı bir müzedir. Bunun yapıla bilmesi ise köktenci çözümler ve pahalı yöntemlerle mümkündür. Bu nedenle müze mekanının değiştirilmesi eserler için en akılcı çözüm olacaktır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Müzeler en_US
dc.subject Tarihi binalar en_US
dc.subject Heykel müzesi en_US
dc.subject Türk ve İslam Eserleri Müzesi en_US
dc.subject Şehir Müzesi en_US
dc.subject Resim ve Heykel Müzesi en_US
dc.title Müze olarak kullanılan tarihi binalarda sergileme ve depolama koşullarının M.S.Ü. İstanbul Resim ve Heykel Müzesi örneği üzerinde irdelenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster